Umowa o świadczenie usług telekomunikacyjnych

A. Informacje ogólne

  1. Umowa nr /numer/ z dnia /data/ zawarta pomiędzy Stronami:
    Usługodawcą: SI.pl Jacek Kowalski, ul. Karmelicka 100, 34-100 Wadowice, NIP: 551-256-32-46, wpisanym do Rejestru Przedsiębiorców Telekomunikacyjnych pod nr 12236, e-mail: internet@si.pl, tel.: 33 445 45 95,
    a Abonentem: /dane abonenta: imię i nazwisko bądź nazwa, adres, e-mail, a w przypadku firm numer KRS bądź NIP/.
  2. Przedmiotem Umowy jest świadczenie usługi dostępu do sieci Internet zgodnie z taryfą /taryfa/, określoną szczegółowo w Podsumowaniu warunków umowy.
  3. Abonentowi przydzielone zostają adresy lub klasy adresów:
    1. IPv4: /adres IPv4/
    2. IPv6: /adresy IPv6/
  4. Miejscem świadczenia usługi jest: /adres instalacji/.
  5. Rozpoczęcie świadczenia usługi następuje z chwilą zawarcia umowy.
  6. Abonent oświadcza, że ma tytuł prawny niezbędny do wykonania instalacji usługi w powyższym miejscu, w tym prawo do umieszczenia niezbędnych elementów technicznych.
  7. Strony Umowy zobowiązują się do natychmiastowego poinformowania drugiej strony o zmianie danych zawartych w Umowie. Ich zmiana nie stanowi zmiany Umowy i następuje w chwili dostarczenia informacji drugiej Stronie.

B. Zmiany umowy

  1. Abonent może składać zamówienia, zmienić taryfę lub wypowiedzieć umowę poprzez złożenie stosownego oświadczenia przez system teleinformatyczny dostawcy, e-mailem, telefonicznie, w formie pisemnej, elektronicznej lub dokumentowej.
  2. W celu uwierzytelnienia zmiany Usługodawca przed przyjęciem zamówienia do realizacji będzie:
  3. Dostawca może zmienić warunki umowy lub Cennik bądź wypowiedzieć umowę poprzez przesłanie klientowi stosownej informacji na e-mail lub przesyłką pocztową z podaniem daty wejścia w życie zmian, nie krótszej niż miesiąc, chyba że krótszy termin wynika z przepisów prawa.
  4. W razie zmiany warunków Abonent może najpóźniej do dnia ich wejścia w życie:
    1. wyrazić sprzeciw, co spowoduje rozwiązanie Umowy z dniem zmiany warunków lub
    2. wypowiedzieć Umowę z zachowaniem okresu wypowiedzenia.
  5. Podstawą wprowadzenia zmian określonych powyżej mogą być:
    1. zmiana wysokości płacy minimalnej, wskaźnika inflacji, stóp procentowych, kursu euro lub kursu dolara amerykańskiego o przynajmniej jeden punkt procentowy,
    2. zmiana cen świadczonych na rzecz Usługodawcy usług dostaw energii elektrycznej, usług telekomunikacyjnych lub bankowych o przynajmniej jeden punkt procentowy,
    3. wprowadzenie nowej taryfy lub usług albo usunięcie starych produktów z oferty, a także zmiana ich nazwy, o ile nie wpływa to na dotychczasowe umowy,
    4. zamknięcie punktu wymiany ruchu, o którym mowa w Informacjach przedumownych,
    5. sprostowanie oczywistych omyłek pisarskich albo wprowadzenie zmian redakcyjnych, o ile nie wpływa to negatywnie na prawa i obowiązki Abonenta,
    6. konieczność dostosowania umowy do przepisów prawa, decyzji lub rekomendacji urzędów państwowych,
    7. utrata prawa do świadczenia usług telekomunikacyjnych.

C. Sprzęt i obsługa serwisowa

  1. Usługodawca w celu świadczenia usług powierza abonentowi Sprzęt określony w protokole zdawczo-odbiorczym przy instalacji usługi.
  2. Powierzony Sprzęt pozostaje własnością Usługodawcy.
  3. W razie konieczności wymiany Sprzętu w trakcie trwania umowy, sporządzony zostanie kolejny protokół zdawczo-odbiorczy, w którym określone zostaną urządzenia zwracane i wydawane.
  4. Abonent odpowiada za zawinione lub wynikające z nieprzestrzegania Umowy bądź Regulaminu uszkodzenie lub zniszczenie, a także zużycie Sprzętu większe niż normalne – zgodnie z faktycznymi kosztami naprawy, ale nie większymi niż określone w Cenniku.
  5. Usługodawca odpowiada za sprawność Sprzętu i wynikające z niej niedostępności usługi.
  6. Usługodawca nie oferuje promocyjnych urządzeń końcowych.

D. Odstąpienie od umowy

  1. Abonent, któremu przysługują uprawnienia konsumenta ma prawo odstąpić od umowy zawartej poza siedzibą przedsiębiorcy lub na odległość w terminie 14 dni od daty jej zawarcia lub daty wydania rzeczy (którakolwiek jest późniejsza) bez podania przyczyny.
  2. Aby odstąpić od umowy Abonent musi złożyć w tym terminie oświadczenie o odstąpieniu od umowy – wysłać je przesyłką pocztową, przez system Usługodawcy lub e-mailem.
  3. W razie odstąpienia od umowy jest ona uważana za niezawartą, a wszystkie płatności i wydane rzeczy podlegają niezwłocznemu zwrotowi, nie później niż w ciągu 14 dni.
  4. Sprzęt należy odesłać na adres Usługodawcy. Szacowany koszt zwrotu towarów przesyłką pocztową wynosi 20 złotych.
  5. Przedsiębiorca może wstrzymać zwrot zapłaty do czasu otrzymania Sprzętu.
  6. Abonent odpowiada za zmniejszenie wartości rzeczy ponad to wynikające z normalnego użytkowania.
  7. Wzór oświadczenia o odstąpieniu od umowy znajduje się w Regulaminie.

E. Zakończenie umowy

  1. Umowa zostaje zawarta na czas nieokreślony.
  2. Każda ze Stron może wypowiedzieć umowę bez podawania przyczyny z zachowaniem miesięcznego terminu wypowiedzenia, ze skutkiem na koniec miesiąca kalendarzowego.
  3. W razie wypowiedzenia Umowy w któtszym terminie Usługodawcy przysługuje odszkodowanie w wysokości opłaty abonamentowej za okres do końca kolejnego miesiąca kalendarzowego.
  4. Umowa wygasa w chwili:
    1. upływu trzeciego miesiąca zawieszenia usługi i jej niewznowienia,
    2. utraty przez Usługodawcę prawa do świadczenia usług telekomunikacyjnych,
    3. powzięcia informacji o śmierci Abonenta, utracie zdolności prawnej przez Abonenta lub ustaniu bytu prawnego Abonenta.
  5. Powierzony Sprzęt podlega zwrotowi do Usługodawcy w terminie 14 dni od zakończenia świadczenia usług lub rozwiązania umowy w zakresie udostępniania urządzenia.
  6. Sprzęt winien zostać zwrócony na koszt Abonenta na adres siedziby Usługodawcy. Usługodawca może udostępnić dodatkowe punkty zwrotu sprzętu lub odebrać Sprzęt z miejsca instalacji za opłatą określoną w Cenniku.

F. Wzór oświadczenia o odstąpieniu od umowy

Abonent, któremu przysługują uprawnienia konsumenta może skorzystać z poniższego wzoru w celu odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa:

                                  (miejscowość), (data)
(imię i nazwisko)
(adres do korespondencji)

                                  SI.pl Jacek Kowalski
                                  Karmelicka 100
                                  34-100 Wadowice

         OŚWIADCZENIE O ODSTĄPIENIU OD UMOWY

  Niniejszym oświadczam, że odstępuję od umowy z dnia
(data umowy) numer (numer umowy).

  Zwrot opłat proszę przekazać na konto numer:
(numer konta) w banku (nazwa banku).

  Wiem o obowiązku zwrotu urządzeń abonenckich na mój
koszt na adres Usługodawcy.

                                  (podpis)

G. Postanowienia końcowe

  1. Poniższe dokumenty stanowią integralną część umowy i zostały uprzednio dostarczone abonentowi na adres e-mail:
    1. Podsumowanie warunków umowy,
    2. Informacje przedumowne,
    3. Informacja RODO,
    4. Cennik.
  2. Postanowienia Podsumowania warunków umowy i Informacji przedumownych mają pierwszeństwo przed zapisami Umowy, załączników i aneksów do niej oraz Cennika.
  3. W sprawach nieuregulowanych umową stosuje się odpowiednie przepisy Kodeksu cywilnego, Prawa komunikacji elektronicznej i innych obowiązujących ustaw.