Umowa o świadczenie usług telekomunikacyjnych
A. Informacje ogólne
- Umowa nr /numer/ z dnia /data/ zawarta pomiędzy Stronami:
Usługodawcą: SI.pl Jacek Kowalski, ul. Karmelicka 100, 34-100 Wadowice, NIP: 551-256-32-46, wpisanym do Rejestru Przedsiębiorców Telekomunikacyjnych pod nr 12236, e-mail: kontakt@si.pl,
a Abonentem: /dane abonenta/.
- Przedmiotem Umowy jest świadczenie usługi dostępu do sieci Internet zgodnie z taryfą /taryfa/, określoną szczegółowo w Cenniku.
- Abonentowi przydzielone zostają adresy lub klasy adresów:
- IPv4: /adres IPv4/
- IPv6: /adresy IPv6/
- Miejscem świadczenia usługi jest: /adres instalacji/.
- Abonent oświadcza, że ma tytuł prawny niezbędny do wykonania instalacji usługi w powyższym miejscu, w tym prawo do umieszczenia niezbędnych elementów technicznych.
- Strony Umowy zobowiązują się do natychmiastowego poinformowania drugiej strony o zmianie danych zawartych w Umowie.
B. Opłaty i płatności
- Okresem rozliczeniowym jest miesiąc kalendarzowy.
- Usługodawca będzie wystawiał faktury VAT z góry z czternastodniowym terminem płatności.
- Pierwsza faktura zostanie wystawiona niezwłocznie po dokonaniu podłączenia, które nastąpi najpóźniej w ciągu czternastu dni od dnia zawarcia umowy.
- Faktury będą udostępniane Abonentowi poprzez wysłanie ich na adres e-mail Abonenta, co abonent akceptuje.
- Abonent winien opłacać należności wynikające z umowy przelewem na rachunek bankowy wskazany na fakturze, podając numer faktury w tytule przelewu.
C. Zmiany umowy
- Abonent może składać zamówienia, zmienić taryfę lub wypowiedzieć umowę poprzez złożenie stosownego oświadczenia przez system teleinformatyczny dostawcy, e-mailem, telefonicznie albo w formie pisemnej, elektronicznej lub dokumentowej.
- W celu uwierzytelnienia zmiany Usługodawca przed przyjęciem zamówienia do realizacji będzie:
- przesyłał wiadomość e-mail z kodem potwierdzającym lub
- przesyłał SMS z kodem potwierdzającym lub
- oddzwaniał na podany przy zawieraniu umowy numer,
- potwierdzał zlecenie innym kanałem komunikacji, ustalonym wcześniej z Abonentem.
- Dostawca może zmienić warunki umowy, Cennik lub Regulamin bądź wypowiedzieć umowę poprzez przesłanie klientowi stosownej informacji na e-mail lub przesyłką pocztową z podaniem daty wejścia w życie zmian, nie krótszej niż miesiąc, chyba że krótszy termin wynika z przepisów prawa.
- W razie zmiany warunków Abonent może najpóźniej do dnia ich wejścia w życie:
- wyrazić sprzeciw, co spowoduje rozwiązanie Umowy z dniem zmiany warunków lub
- wypowiedzieć Umowę z zachowaniem okresu wypowiedzenia.
- Podstawą wprowadzenia zmian określonych powyżej mogą być:
- zmiana wysokości płacy minimalnej, wskaźnika inflacji, stóp procentowych, kursu euro lub kursu dolara amerykańskiego o przynajmniej jeden punkt procentowy,
- zmiana cen świadczonych na rzecz Usługodawcy usług dostaw energii elektrycznej, usług telekomunikacyjnych lub bankowych o przynajmniej jeden punkt procentowy,
- wprowadzenie nowej taryfy lub usług albo usunięcie starych produktów z oferty, a także zmiana ich nazwy, o ile nie wpływa to na dotychczasowe umowy,
- sprostowanie oczywistych omyłek pisarskich albo wprowadzenie zmian redakcyjnych, o ile nie wpływa to negatywnie na prawa i obowiązki Abonenta,
- konieczność dostosowania umowy do przepisów prawa, decyzji lub rekomendacji urzędów państwowych.
D. Sprzęt i obsługa serwisowa
- Usługodawca w celu świadczenia usług powierza abonentowi Sprzęt określony w protokole zdawczo-odbiorczym przy instalacji usługi.
- Powierzony Sprzęt pozostaje własnością Usługodawcy.
- W razie konieczności wymiany Sprzętu w trakcie trwania umowy, sporządzony zostanie kolejny protokół zdawczo-odbiorczy, w którym określone zostaną urządzenia zwracane i wydawane.
- Abonent odpowiada za zawinione lub wynikające z nieprzestrzegania Umowy bądź Regulaminu uszkodzenie lub zniszczenie, a także zużycie Sprzętu większe niż normalne – zgodnie z faktycznymi kosztami naprawy, ale nie większymi niż określone w Cenniku.
- Usługodawca odpowiada za sprawność Sprzętu i wynikające z niej niedostępności usługi.
E. Odstąpienie od umowy
- Abonent, któremu przysługują uprawnienia konsumenta ma prawo odstąpić od umowy zawartej poza siedzibą przedsiębiorcy lub na odległość w terminie 14 dni od daty jej zawarcia lub daty wydania rzeczy (którakolwiek jest późniejsza) bez podania przyczyny.
- Aby odstąpić od umowy Abonent musi złożyć w tym terminie oświadczenie o odstąpieniu od umowy – wysłać je przesyłką pocztową, przez system Usługodawcy lub e-mailem.
- W razie odstąpienia od umowy jest ona uważana za niezawartą, a wszystkie płatności i wydane rzeczy podlegają niezwłocznemu zwrotowi, nie później niż w ciągu 14 dni.
- Sprzęt należy odesłać na adres Usługodawcy. Szacowany koszt zwrotu towarów przesyłką pocztową wynosi 20 złotych.
- Przedsiębiorca może wstrzymać zwrot zapłaty do czasu otrzymania Sprzętu.
- Abonent odpowiada za zmniejszenie wartości rzeczy ponad to wynikające z normalnego użytkowania.
- Wzór oświadczenia o odstąpieniu od umowy znajduje się w Regulaminie.
F. Zakończenie umowy
- Umowa zostaje zawarta na czas nieokreślony.
- Każda ze Stron może wypowiedzieć umowę bez podawania przyczyny z zachowaniem miesięcznego terminu wypowiedzenia, ze skutkiem na koniec miesiąca kalendarzowego.
- Umowa wygasa w chwili:
- upływu trzeciego miesiąca zawieszenia usługi i jej niewznowienia,
- utraty przez Usługodawcę prawa do świadczenia usług telekomunikacyjnych,
- powzięcia informacji o śmierci Abonenta, utracie zdolności prawnej przez Abonenta lub ustaniu bytu prawnego Abonenta.
- Powierzony Sprzęt podlega zwrotowi do Usługodawcy w terminie 14 dni od zakończenia świadczenia usług.
- Sprzęt winien zostać zwrócony na koszt Abonenta na adres siedziby Usługodawcy. Usługodawca może udostępnić dodatkowe punkty zwrotu sprzętu lub odebrać Sprzęt z miejsca instalacji za opłatą określoną w Cenniku.
G. Postanowienia końcowe
- Poniższe dokumenty stanowią integralną część umowy i zostały do niej dołączone:
- Cennik,
- Regulamin świadczenia usług telekomunikacyjnych,
- Informacja dotycząca danych osobowych.
- Postanowienia Umowy, załączników i aneksów do niej mają pierwszeństwo przed zapisami Regulaminu i Cennika.
- Regulamin zawiera niektóre postanowienia, o których mowa w art. 56 ust. 5 Prawa telekomunikacyjnego.
- W sprawach nieuregulowanych umową stosuje się odpowiednie przepisy Kodeksu cywilnego, Prawa telekomunikacyjnego i innych obowiązujących ustaw.